Nagų grybelinė infekcija

Egzistuoja daugelis priežasčių, dėl kurių kinta nago išvaizda. Dažniausia priežastis yra grybelinė infekcija.

Nagų grybelis arba onichomikozė – tai infekcinė liga, kuri pažeidžia nago plokštelę. Dažniausiai užsikrečiama per avalynę arba lankant pirtį / baseiną.

Ligos simptomai

Nagas praranda blizgesį, įgauna gelsvą atspalvį, sustorėja, tampa trapus ir sluoksniuotas.  Nagų grybelinė infekcija pažeidžia tiek rankų, tiek kojų nagus. Pažeidimas gali būti pavienis, bet gali būti išplitęs keliuose naguose. Diagnozė patvirtinama atlikus pažeisto nago mikroskopinį ištyrimą bei mikrobiologinį pasėlį. Gavus tyrimų rezultatus, paskiriamas specifinis gydymas pagal konkrečią grybelio, kuris sukėlė ligą, rūšį.

Gydymas

Nagų grybelio gydymas yra sudėtingas ir ilgas procesas. Standartiniai gydymo metodai - tai geriamieji priešgrybeliniai vaistai, vietinio poveikio priešgrybeliniai kremai, chirurginis pažeistos nago plokštelės šalinimas. Praktikoje taikomas ir visų šių metodų derinys. Nors geriamieji priešgrybeliniai preparatai yra veiksmingi, tačiau jie sukelia nemažai šalutinių reiškinių, iš kurių svarbiausias- kepenų ir inkstų pažeidimas. Vietinio poveikio priešgrybeliniai kremai yra neveiksmingi. Chirurginis pažeistos nago plokštelės šalinimas šiais laikais taikomas vis rečiau, kadangi procedūra yra skausminga, pacientas ilgą laiką būna nedarbingas, o efektyvumas tesiekia 20%. Vis dažniau nagų grybelio gydymui taikomos lazerinės procedūros. Pagrindinis lazerinės terapijos privalumas- efektyvus nagų grybelio gydymas nesukeliant kepenų, inkstų pažeidimo. Nagų grybelio gydymui ne mažiau svarbi yra ir dezinfekcija, kadangi nepašalinus infekcijos rezervuaro iš aplinkos, visi aukščiau paminėti gydymo metodai tampa neveiksmingi ir žmogus gali pakartotinai užsikrėsti.

Nagų grybelis yra ne tik estetinė problema. Pažeistas nagas gali tapti skausmingas, infekcija gali išplisti į aplinkinius audinius. Ši liga apsunkina kasdienį žmogaus gyvenimą, tampa sunku vaikščioti, pasidaro keblu išsirinkti avalynę.