Nagų ligų diagnostika

Nagai - tai raginės plokštelės, dengiančios rankų ir kojų pirštų nugarinį paviršių. Pagrindinės nago dalys - guolis (jį dengia nago plokštelė), velenėlis (odos raukšlė, dengianti nagą iš šonų ir galo), šaknis (nago augimo vieta), panagė. Be estetinės- kosmetinės funkcijos, nagai svarbūs ir kitais aspektais, pvz.:

• Apsaugo pirštų galiukus nuo traumos;
  • Padeda smulkiųjų daiktų sugriebimui;
  • Sustiprina lietimo pojūtį;
  • Pagerina rankos kosmetinę išvaizdą.

Pakitusi nago išvaizda, skausmas, pulsavimo jausmas - dažniausios priežastys, dėl ko pacientai kreipiasi į gydytoją.

Nagų būklės įvertinimas

Ruošiantis gydytojo konsultacijai, svarbu pašalinti nagų laką ar kitas priemones, galinčias trukdyti objektyviam nagų būklės įvertinimui. Konsultacijos metu apžiūrimi nagai bei atsiradę pokyčiai. Svarbu prisiminti, kada atsirado minėti pokyčiai, kaip jie progresavo, kaip bandėte gydytis savarankiškai. Gydytojas gali paklausti Jūsų profesijos, pomėgių, kasdienės veiklos ypatumų, kokius vaistus vartojate, kokiomis kitomis ligomis sergate, ar šeimoje kas nors turi panašių požymių. Visa tai gali turėti įtakos Jūsų nagų sveikatai.

Nagų distrofija (onichodistrofija) yra bendrinis terminas, vartojamas apibūdinti pakitusį, sutrikusį nago augimą, kurį gali nulemti daugybė priežasčių, pvz., trauma, infekcija, uždegimas, paveldimos odos ir nagų ligos, augliai, vidaus ligų susirgimai. Priklausomai nuo pažeidimo kilmės ir trukmės, nagų distrofija gali pasireikšti įvairiausiais simptomais.

Plačiau skaitykite skyreliuose „Nagų ligų simptomai“, „Nagų infekcijos“, „Nagų augliai“, „Odos ligos ir nagų pažeidimai“, „Vidaus ligos ir nagų pažeidimai“.