Odos grybelis

Dažniausi odos grybelinės infekcijos sukėlėjai priklauso Epidermophyton, Microsporum ir Trichophyton rūšims. Iš viso jų žinoma daugiau kaip 40 rūšių. Apie 10 iš jų sukelia odos grybelinę infekciją žmogui. Žmogus šia liga gali užsikrėsti nuo kito sergančio žmogaus ar gyvūno.  Odos grybelinės infekcijos rizikos veiksniai: įvairios sisteminės ligos (pvz., cukrinis diabetas, jungiamojo audinio ligos), ichtiozė, gausus prakaitavimas, imunodeficitinės būklės, tam tikrų vaistų vartojimas (antibiotikai, gliukokortikoidai, chemoterapiniai preparatai), sintetiniai ir ankšti rūbai, avalynė, kontaktas su infekuotu žmogumi, didelės rizikos vietų lankymas (baseinai, pirtys). Odos grybelis gali pažeisti bet kurią lygios odos dalį- veidą, krūtinę, kaklą, pėdas, rankas. Dažniausiai pacientai, sergantys odos grybeliu, būna užsikrėtę ir nagų grybeline infekcija.

Pėdos ir tarpupirščių grybelis

Pėdos grybelis - tai lėtinis pėdos ir kojų tarpupirščių pažeidimas. Dažniausiai šia liga užsikrečiama lankantis drėgnose ir šiltose vietose, pvz., baseinuose, pirtyse, sporto klubuose ar paplūdimiuose, nors sukėlėjai yra paplitę visur. Tarpupirščių grybelinė infekcija yra dažna visame pasaulyje.

Rankų odos grybelis

Pėdos grybelinė infekcija gali išplisti į rankas, delnus, pažeisti rankų nagus. Rankų odos grybelinė infekcija sukelia rimtų socialinių, psichologinių, netgi profesinių problemų. Pacientai pradeda slėpti savo rankas, jaučia nerimą ir stresą kaskart, kai susitikimo su kitu asmeniu metu būtinas rankos paspaudimas. Kaip ir kitoms odos grybelinės infekcijos formoms, taip ir rankų grybelio tiksliai diagnostikai bei gydymo plano sudarymui yra būtinas vizitas pas dermatologą.

Veido odos grybelis

Veido odos grybelis, kaip ir sufleruoja pavadinimas, pažeidžia veido odą sukeldamas ne tik diskomforto jausmą, kosmetinių defektų, bet ir rimtų psichologinių, socialinių problemų. Labai svarbu atpažinti grybelinės kilmės veido odos pažeidimą ir suvaldyti infekcijos išplitimą. Veido odos grybeliu gali susirgti bet kurio amžiaus žmonės, tačiau vaikai juo serga dažniau dėl dažnesnių kontaktų su gyvūnais ir nebrandžios imuninės sistemos. Veido odos grybelio simptomai: pleiskanojanti, blyškiai rausva plokštelė, kuri negydant didėja, formuoja pūsles, įtrūkius,  sukelia nemalonių pojūčių.

Odos grybelinės infekcijos gydymas

Pastebėjus pirmuosius odos grybelinės infekcijos požymius - niežulį, odos įtrūkius, charakteringus bėrimus- patariama pasikonsultuoti su dermatologu. Nesant tokios galimybės, galima nusipirkti priešgrybelinių preparatų vaistinėje. Sergantysis odos grybeline infekcija nekelia grėsmės aplinkinių sveikatai bandydamas gydytis savarankiškai. Visgi svarbu įsidėmėti, kad yra kitų odos ligų, pvz., psoriazė, kurių simptomai panašūs į odos grybelį, tačiau šios ligos gydomos visiškai skirtingais preparatais; priešgrybeliniai vaistai gali netgi pabloginti psoriazės eigą. Visais šiais atvejais labai rekomenduojama dermatologo konsultacija.

Dažniausiai odos problemos, sukeltos grybelių, neišnyksta be pėdsakų, pažeidimai yra linkę kartotis. Geriausia odos grybelinių infekcijų profilaktika - nuolatinė ir tinkama odos priežiūra.

Kita informacija apie šią ligą